Czy można pogodzić słodycze i dietę redukcyjną?

Czy można pogodzić słodycze i dietę redukcyjną

Powszechnie wiadomo, że na diecie redukcyjnej nie powinno się jeść słodyczy. Nie oznacza to jednak, że jest to niemożliwe. Nadal można oddawać się słodyczom, ale trzeba przestrzegać pewnych zasad. W przeciwnym razie możesz zahamować postępy, jakie poczyniła dieta pudełkowa.

W jakich sytuacjach można pozwolić sobie na słodycze podczas diety?

Zdrowe odchudzanie wymaga wielu wyrzeczeń. Zdrowa dieta musi dostarczać odpowiednią ilość witamin, minerałów i makroskładników odżywczych. Dlatego też opiera się na żywności nieprzetworzonej, takiej jak owoce i warzywa. W następnej kolejności wybierane są produkty o wysokiej wartości odżywczej. Słodycze i inne mniej wartościowe produkty powinny być na końcu – nie powinny stanowić więcej niż 10% podaży energii.

Należy unikać słodyczy, gdyż mogą one zaburzać pracę ośrodków głodu/zaspokojenia. Cukier może być szkodliwy tylko wtedy, gdy nie jest spożywany w nadmiarze. Ważne jest, aby nie jeść słodyczy jako osobnego posiłku. Słodycze powinny być raczej częścią pełnowartościowego posiłku. Pomoże to przeciwdziałać negatywnym skutkom wysokiego indeksu glikemicznego.

Ponieważ błonnik spowalnia wchłanianie węglowodanów prostych, deser powinien być planowany po posiłku bogatym w błonnik. Osoby, które ćwiczą, mogą zdecydować się na zjedzenie deseru po posiłku bogatym w błonnik. Ważne jest jednak, aby ta wysokoenergetyczna słodka przekąska nie zastępowała pełnowartościowego posiłku, zwłaszcza po wysiłku fizycznym.

Sprawdź także: Dieta redukcyjna – na czym powinna polegać?

Jakie słodycze powinieneś wybierać?

Najlepszą opcją są owoce. Można je spożywać jako przekąskę, sałatkę owocową lub w koktajlach. Kiedy pojawia się ochota na słodycze, zwykle chodzi o produkty na bazie cukru, takie jak czekolada czy cukierki. W sytuacjach stresowych najlepszym wyborem są produkty czekoladowe. Dzieje się tak, ponieważ słodycze uwalniają receptory dobrego samopoczucia, które zwiększają poziom szczęścia i zmniejszają stres.

Catering to bezpieczny sposób na włączenie słodyczy do swojego menu. W jego skład często wchodzą zdrowe desery przygotowane z wysokiej jakości składników, które nie wpływają negatywnie na skuteczność diety. Możesz przygotować je samodzielnie, ale pamiętaj o ich kaloryczności, składzie i jakości. Nie przesadzaj też z ich ilością.

Co się stanie, jeśli podczas redukcji będziesz jeść słodycze?

Największy wpływ na Twoją sylwetkę mają Twoje codzienne nawyki żywieniowe i okazjonalne wybryki. Oznacza to, że słodycze, nawet jeśli występują w nadmiarze, nie muszą oznaczać, że porzuciłaś swoje długoterminowe starania. Muszą to być jednak chwilowe odstępstwa od normy. Nie powinnaś oddawać się słodyczom w sposób ciągły. Spowoduje to znaczny wzrost kalorii i wypełnianie organizmu niezdrowymi przekąskami, które nie mają żadnych wartości odżywczych.

Nie bój się spojrzeć na negatywy w chwilach słabości. Zamiast tego, uczyń z tego pozytyw. Nadwyżka kalorii to sytuacja, w której ta energia musi zostać zużyta. To sprawia, że słodycze są świetną wymówką do większej aktywności fizycznej, np. dłuższego spaceru czy dłuższego treningu. Nawet dużą nadwyżkę można łatwo zrównoważyć intensywniejszymi ćwiczeniami w ciągu kilku dni.

Zdrowa dieta, nawet w okresie odchudzania, to taka, która zaspokaja Twoje potrzeby. Powodem, dla którego słodycze były tak popularne, był prawdopodobnie głód. Twój organizm może potrzebować więcej energii niż to, co znajduje się w menu. Fit catering to najlepsze rozwiązanie. Dieta o obniżonej kaloryczności jest dostosowana do potrzeb każdej osoby.

Dzięki pomocy dietetyków można uniknąć sytuacji, w których dochodzi do napadów głodu, które prowadzą do spożywania zbyt dużej ilości kalorii. Efektów odchudzania nie zniweczy spożywanie słodyczy tylko raz na kilka tygodni, a następnie zwiększenie intensywności ćwiczeń przez kilka kolejnych dni. Jeśli jesz słodycze regularnie, trudno jest schudnąć w zdrowy i skuteczny sposób.