Dieta Odchudzanie Skóra, włosy i paznokcie Sport Uroda Zdrowe żywienie Zdrowie

Oczyszczanie organizmu na wiosnę – poznaj naturalne sposoby na detoks

detoks

Toksyny to związki chemiczne występujące w otaczającym nas środowisku i żywności niekorzystnie wpływające na cały nasz organizm. Docierają do niego każdego dnia i wieloma drogami. Pochłaniamy je poprzez skórę, jedzenie oraz oddychanie. Ich źródłem są przede wszystkim niewłaściwa dieta, nadużywanie leków czy nawet codzienny stres. Jeśli borykasz się z nawracającymi bólami głowy, osłabieniem, wysuszoną lub nadmiernie przetłuszczającą się cerą, nadmiarem wody w tkankach czy zwiększoną masą ciała może być to sygnał, że w organizmie zalegają toksyny. Jedynym sposobem by przeciwdziałać zatruciu organizmu jest detoksykacja. Jak zacząć oczyszczanie organizmu domowymi sposobami?

Po pierwsze i najważniejsze – woda!

Najlepszym sposobem na pozbycie się toksyn z organizmu jest picie wody. Optymalna ilość to 2 litry na dobę (ok. 8 szklanek), jednak przy wyższych temperaturach lub aktywności fizycznej warto jest zwiększyć tę ilość. Wszystkie narządy wewnętrzne potrzebują wody do prawidłowego funkcjonowania. Niedobór wody powoduje bóle głowy, uczucie zmęczenia, suchość skóry i zaparcia. Woda jest niezbędna m.in. w pracy nerek, które filtrują krew i usuwają uboczne produkty przemiany materii i toksyny. Jeśli masz problem z wypiciem takiej ilości wody spróbuj włączyć do diety zupy warzywne oraz koktajle na bazie owoców. Dużą ilość wody zawierają np. arbuzy, ogórki, jabłka czy pomidory. Oczyszczanie organizmu wspomaga wypicie picie szklanki zimnej wody tuż po przebudzeniu oraz przed pójściem spać.

Idealnym połączeniem jest woda z cytryną (dla smaku można dodać również miętę). Cytryna działa wspomagająco na pracę wątroby i jelit, ułatwia rozpuszczanie kamieni żółciowych odkwasza organizm oraz dostarcza niezbędnej witaminy C.

Błonnik – najlepszy sojusznik w detoksykacji

Błonnik przemierzając przewód pokarmowy pochłania toksyny i zapobiegając ich wchłanianiu przez organizm, wzmacnia mięśnie jelit, pobudza je do wysiłku oraz usprawnia proces trawienia. Najwięcej błonnika występuje w:

  • owocach – gruszki, maliny, jabłka, awokado,
  • warzywa – marchew, buraki, karczochy,
  • kaszach (gryczana, manna, jęczmienna),
  • płatkach pszennych i żytnich,
  • roślinach strączkowych (bób, fasola, groch),
  • orzechach.

Błonnik pomaga eliminować z organizmu nie tylko toksyny, ale też metale ciężkie i kwasy żółciowe, a nawet substancje rakotwórcze.

Ćwiczenia fizyczne

Ćwiczenia nie tylko pomagają uzyskać smukłą sylwetkę czy poprawić kondycję. Wysiłek fizyczny wpływa również doskonale na oczyszczenie organizmu z toksyn. Według najnowszych badań podczas treningu mięśnie szkieletowe wytwarzają specjalistyczne enzymy, które powodują usuwanie toksyn z organizmu – przede wszystkich tych, które są jedną z przyczyn depresji. Jeśli czujesz spadek nastroju i gorsze samopoczucie zacznij jakąś aktywność fizyczną. Nie jest najistotniejsze, jaki sport wybierzesz. Najważniejsze to robić to regularnie.

Wielu jest miłośników jogi, którzy twierdzą, że jest to nie tylko sposób na relaks (a warto pamiętać, że stres wspomaga zaleganie toksyn w organizmie), ale również wspaniały masaż dla organów wewnętrznych. Pozycje jogi poprawiają ich ukrwienie i wydolność oraz wspomagają układ limfatyczny w usuwaniu toksyn.

Detoks organizmu i usunięcie toksyn spowoduje polepszenie samopoczucia, zwiększenie poziomu energii i produktywności. Wiosenne oczyszczanie pomoże zwalczyć ospałość, zmęczenie, zaburzenia snu i problemy ze skórą. Spróbuj zastosować się do tych zasad przez kilka dni, a z pewnością poczujesz różnicę.

Poznaj nas!

Najnowsze komentarze