Dieta Odchudzanie Sport Sporty całoroczne Sporty letnie Sporty zimowe

Jak biegać poprawnie i skutecznie? Poznaj mały poradnik biegacza!

ev-625717-unsplash

Bieganie to temat znany i lubiany. Prędzej czy później każdy z nas musi kiedyś pobiec, choćby za autobusem lub uciekając przed deszczem. Wydaje się, że za bieganiem nie stoi żadna skomplikowana filozofia. Czy aby jednak na pewno? Jeśli dobrze się rozejrzymy, zauważymy, że wiele osób zadaje sobie pytanie jak biegać? Dalsza część pytania zależy od celów, jakie pragniemy osiągnąć. Dziś przedstawiamy Wam mały poradnik biegacza, w którym odnajdziecie wiele odpowiedzi na podstawowe pytania związane z bieganiem.

Co daje bieganie?

Tak naprawdę, bieganie ma bardzo wiele zalet. Nie wszystkie związane są wyłącznie z atrakcyjnym wyglądem, odchudzaniem i smukłą sylwetką. Oto najważniejsze zalety biegania.

  • poprawia nastrój – wytwarzane podczas biegania endorfiny wywołują uczucie szczęścia podobne jak podczas spożywania czekolady.
  • daje czas na myślenie – mówi się, że mając problem nie do rozwiązania, warto jest się przebiec. Jest w tym dużo prawdy. Bieganie poprawia pracę mózgu i dotlenia cały organizm. Dodatkowo relaksuje i pozwala się skupić.
  • spala tłuszcz – regularne bieganie przyczynia się do poprawy metabolizmu, przez co pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej.
  • modeluje sylwetkę – osoby biegające systematycznie cieszą się zgrabną talią, a także pupą.

Bieganie a odchudzanie

Bieganie zdecydowanie przyczynia się do utraty wagi. Jest to jedno z najprostszych i najłatwiej wykonanych ćwiczeń. Co więcej, taki trening nic nie kosztuje, możesz wykonać go w dowolnym miejscu na ziemi, a potrzebne Ci są wyłącznie wygodne buty.

Jak biegać, żeby schudnąć?

Zastanawiasz się, jak biegać, żeby spalić tłuszcz? Przede wszystkim biegaj wystarczająco długo. Minimum wyznaczane przez ekspertów to ok. 30 minut. To właśnie wtedy rusza proces spalania tłuszczu. Staraj się nie przerywać biegu. Zapomnij o robieniu przystanków. Możesz co najwyżej rozpocząć szybki marsz. Biegaj systematycznie. Tylko wtedy możesz zauważyć prawdziwe efekty.

Jak biegać szybciej?

Twoja przygoda z bieganiem zaczęła się dość dawno, i zaczynasz skupiać się nad zwiększeniem tempa? To bardzo dobrze! Oto kilka sposobów na poprawienie Twojej szybkości:

  • biegaj interwałowo – staraj się męczyć Twoje mięśnie i ciało. Biegnij normalnym tempem, by za chwilę znacznie przyspieszyć chociaż na 30 sekund. Z czasem rób coraz więcej przyspieszeń.
  • oddychaj – bez prawidłowego oddychania nie będziesz w stanie poprawić swojego tempa. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa.
  • ćwicz mięśnie – budując mięśnie dajesz ciału dodatkową energię podczas biegania.

Jak biegać zimą?

Zima to bardzo wyjątkowy czas dla biegaczy, nie oznacza to jednak, że kiedy na dworze pada śnieg, nie wolno nam jest wyjść i spróbować swoich sił. W bieganiu zimą bardzo ważne jest poprawne oddychanie przez nos, które pozwoli Ci uniknąć przechłodzenia gardła. Pamiętaj także, aby ubierać się na cebulkę. Oznacza to, że lepiej jest mieć na sobie kilka cienkich warstw ubrań, niż jedno grube. Koniecznie zakrywaj uszy! Czapka wskazana jest nie tylko podczas mrozów i minusowych temperatur. Staraj się wsłuchać w swoje ciało.

Poznaj nas!

Najnowsze komentarze