Dieta

Jedzenie przed treningiem. Jak ułożyć dietę?

silownia

Poza korzystaniem z szerokiej oferty  zabiegów, jakie proponują nam najnowocześniejsze kliniki, dzięki którym możemy poprawić szybko wygląd wraz z nadchodzącymi miesiącami ciepła warto zadbać o siebie jeszcze bardziej. Jak to zrobić? Często powielane zdanie ,,Jesteś tym, co jesz” choć w budowie proste- banałem nie jest. Nie można go również traktować dosłownie, ale to fakt, że nasza dieta, tzn. to, co trafia na nasz talerz ma bezpośredni wpływ na zdrowie, samopoczucie i przede wszystkim nasze ciało.

Siłownia i dieta, tzn. piękne ciało!

Chyba każdy chciałby odżywiać się zdrowo spożywając , tzw. dobre jedzenie. Jedni przywiązują do tej kwestii dużą uwagę, inni lekceważą. Niestety samo zdobycie informacji na temat  cudownych właściwości, czy składników odżywczych danego produktu i  spożywanie go w maksymalnych ilościach dobrym rozwiązaniem nie jest. Warto zadbać o zbilansowaną dietę. To podstawa. Taką, która będzie obfitować we wszystkie składniki odżywcze. Jest to niezbędne, aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo.  Gdy już produkty, po które sięgamy z półek sklepowych będą dla nas oczywiste pomyślmy o tym, jak mogą nam pomoc, aby np. wysiłek na siłowni przyniósł jeszcze lepsze efekty? Połączenie racjonalnej diety z aktywnością fizyczną to gwarancja sukcesu! Każdy może go osiągnąć.

Motywacja do treningu. Kiedy o nią łatwiej?

Media i znani sportsmeni często powtarzają, że wszystko zależy od nas. Od silnej woli i indywidualnego stopnia motywacji do treningu, czy prowadzenia diety. Taki przekaz płynie do nas z telewizorów i Internetu. Oczywiście to nasz umysł jest organem decydującym, ale każdy może ułatwić sobie przypływ ochoty na ćwiczenia. W bardzo prosty sposób bo jedynie za sprawa jedzenia. Warto natomiast zawsze pamiętać, że pomimo ogromu wskazówek, jak skomponować posiłek trzeba również brać pod uwagę, że każdy człowiek jest inny i nie wszystkim dany zestaw będzie odpowiadał. Jedzenie ciężko strawne, skutkujące sennością na pewno nie będzie w takich momentach wskazane. Na talerzu musi pojawić się coś, co doda nam energii i będzie ją uwalniać stopniowo w organizmie w trakcie ćwiczeń.  

Jak powinien wyglądać posiłek przed  treningiem na piękne ciało?

Warto zapamiętać, jakie zdrowe jedzenie spożywać planując wyjść, np. wieczorem w celu pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej. Posiłek powinien być jedzony przynajmniej godzinę przed rozpoczęciem zmagań.

WĘGLOWODANY – one przede wszystkim zapewnią nam energię, która będzie równomiernie uwalniana. Warto wybierać węglowodany pełnowartościowe złożone. Wtedy nie będzie trzeba obawiać się o niespodziewany lub szybki spadek cukrów w organizmie. Ciemny makaron, kasza, ziemniaki, ryż. One będą idealnym wyborem, a przy tym są smacznym głównym składnikiem dań obiadowych. Często zawierają w sobie także błonnik, który przyspiesza nasz metabolizm oraz usprawnia prace przewodu pokarmowego będąc dla niego swoistego rodzaju oczyszczeniem.

BIAŁKA – te powinny być pełnowartościowe. Najlepiej wybierać ryby, jajka i czerwone mięso. Warto natomiast ograniczyć, np. nadmierne ilości twarogów i mięsa wieprzowego. Urozmaicajmy swoje jedzenie. Starajmy się unikać powielania wciąż tych samych produktów, dań i smaków. Różnorodność w kwestii jedzenia na pewno jest wskazana.

Pozostaje też kwestia komponowania posiłków i ich ilości. Ta druga nieodłącznie wiąże się z takimi aspektami jak wiek, płeć, rodzaj wykonywanego treningu na siłowni i wielu innych. Samo komponowanie jest bardzo łatwe. Filet z dorsza na parze z kaszą gryczana i sałatą polaną oliwą z oliwek zawsze będzie tworzyć smaczne połączenie.  Filet z indyka, brązowy makaron lub czerwony ryż, a dodatkowo sałata z kilkoma kroplami oleju lnianego to także dobry pomysł na posiłek przed siłownią. Podobnie możemy komponować w domu zamieniając jedynie pojedyncze produkty.

Poznaj nas!

Najnowsze komentarze